Walim, 23.03.2021 r.
ZAWIADOMIENIE (OGŁOSZENIE)
O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie zamówienia podstawowego o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.), numer sprawy: KZ.271.1.4.2021
Nazwa zadania:
„Wykonywanie bankowej obsługi budżetu Gminy Walim oraz jednostek organizacyjnych
Gminy Walim – II postępowanie”
1. Działając na podstawie art. 253 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę (oferta nr 2) złożoną przez Wykonawcę:
Bank Millennium Spółka Akcyjna w Warszawie
Ul. Stanisława Żaryna 2a, 02-593 Warszawa
Uzasadnienie wyboru: Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, a treść oferty odpowiada treści SWZ. Oferta otrzymała 100 punktów i uznana została za najkorzystniejszą. Punktację wyliczono zgodnie ze wzorem oceny ofert zawartym w SWZ. Kryteriami oceny ofert były: cena oferty, oprocentowanie środków na rachunku bankowym. Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 239 ust. 1 Pzp oraz Kodeks Cywilny. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest stawić się na podpisanie umowy w dniu 07.04.2021 r. w siedzibie Zamawiającego, tj. Urząd Gminy Walim, Ul. Boczna 9, 58-320 Walim.
2. W prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:
Lp.
|
Nazwa Wykonawcy |
Punkty
I kryterium
Cena oferty brutto |
Punkty
II kryterium
Oprocentowanie |
Punkty
łącznie |
1 |
Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna, Południowo-Zachodni Regionalny Oddział Korporacyjny we Wrocławiu, II Regionalne Centrum Korporacyjne we Wrocławiu
Ul. Szczęśliwa 33, 53-445 Wrocław |
44,68 |
0 |
44,68 |
2 |
Bank Millennium Spółka Akcyjna w Warszawie
Ul. Stanisława Żaryna 2a
02-593 Warszawa |
60 |
40 |
100 |
3. Działając na podstawie art. 253 ust. 1 pkt. 2) Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie została odrzucona żadna z ofert.
Wójt Gminy Walim
Adam Hausman
KZ.271.1.4.2021 Walim, 12.03.2021 r.
INFORMACJA Z SESJI OTWARCIA OFERT
z dn. 12.03.2021 r.
1. Kwota przeznaczona przez Zamawiającego na realizację zadania: 150.000,00 zł brutto
2. Wpłynęły: 2 oferty
Oferta nr 1
Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna
Południowo-Zachodni Regionalny Oddział Korporacyjny we Wrocławiu
II Regionalne Centrum Korporacyjne we Wrocławiu
Ul. Szczęśliwa 33, 53-445 Wrocław
Cena oferty brutto: 170,040,00 zł
Oferta nr 2
Bank Millennium Spółka Akcyjna w Warszawie
Ul. Stanisława Żaryna 2a, 02-593 Warszawa
Cena oferty brutto: 126.625,07 zł
Wójt Gminy Walim
Adam Hausman
Informacja z dn. 12.03.2021 r. godz. 9:30
Kwota jaką Zamawiający przeznaczył na realizację zadania: 150.000,00 zł brutto
KZ.271.1.4.2021 Walim, 04.03.2021 r.
ODPOWIEDZI NA PYTANIA DO SWZ
z dn. 01.03.2021 r.
1) Prosimy o udzielenie odpowiedzi na pytania:
a) Czy Zamawiający realizuje postępowanie naprawcze lub przystępuje do jego realizacji?,
Nie
b) Czy Zamawiający jest w restrukturyzacji w innym banku lub od zakończenia procesu restrukturyzacji nie minęło 12 miesięcy?
Nie
c) czy Zamawiający mógłby potwierdzić, że każdego roku budżetowego udostępni Wykonawcy dokumenty/informacje niezbędne do oceny zdolności kredytowej celem podjęcia decyzji dotyczącej kredytu w rachunku bieżącym na sfinansowanie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu
Udostępnimy dane
d) czy Zamawiający planuje podpisać umowę kredytu w rachunku bieżącym w kwietniu 2021r.
Nie
e) wyrażenie zgody na każdorazowe podpisanie umowy kredytu w rachunku bieżącym po:
- udostępnieniu Bankowi uchwały budżetowej / projektu uchwały na dany rok, w której będzie określona wysokość kredytu na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu, zawierającej upoważnienie Wójta Gminy do zaciągania kredytów w celu sfinansowania przejściowego deficytu budżetu,
- pozytywnej opinii RIO w sprawie projektu budżetu na rok, w którym będzie uruchamiany kredyt,
- aktualnych na dzień podpisania Umowy kredytowej (nie starszych niż 3 m-ce) zaświadczeń ZUS i US wskazujących na brak zaległości podatkowych,
- podjęciu pozytywnej decyzji kredytowej,
Wyrażamy zgodę
2) potwierdzenie, że w całym okresie objętym niniejszym przetagiem kwota kredytu nie przekroczy kwoty 500.000 PLN lub wskazanie max kwoty kredytu (jest to niezbędne do podjęcia decyzji)
Nie przekroczy
3) potwierdzenie, że kredyt w rachunku bieżącym będzie podlegał spłacie w ostatnim dniu roku budżetowego w którym został zaciągnięty do kwoty “zero” złotych,
Tak
4) prosimy o udostępnienie:
a) sprawozdania RB-UZ za IV kwartał 2019r.
b) sprawozdania RB-UZ za IV kwartał 2020r.
Dane są udostępnione na stronie bip walim – Prawo lokalne <sprawozdania>
c) sprawozdania z wykonania Budżetu Gminy za 2019r.
Dane są udostępnione na stronie bip walim – Prawo lokalne <sprawozdania> zarządzenie nr 104/2020 z 26.03.2020 r.
d) opinii RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy Walim sprawozdaniu rocznym z wykonania budżetu Gminy za 2019r.
e) opinii RIO o projekcie budżetu na 2021r.
f) opinii RIO w sprawie WPF na lata 2021– 2028
g) opinii RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu przedstawionej w Uchwale.Rady Gminy Walim nr XXIII/196/2020 z dnia 15.12.2020r. w sprawie przyjęcia WPF oraz w Uchwale budżetowej Gminy na 2021r.
h) opinię RIO w sprawie możliwości sfinansowania deficytu Gminy przedstawionego w Uchwale Budżetowej na 2021r.
Dane są udostępnione na stronie bip walim – Przetargi, Ogłoszenia < Dokumenty przebiegu i efektów kontroli oraz wystąpień, stanowisk, wniosków i opinii > zakładka RIO
i) Informacji z przebiegu wykonania Budżetu Gminy za I półrocze 2020 r.
Dane są udostępnione na stronie bip walim – Prawo lokalne <sprawozdania> zarządzenie nr 134/2020 z dnia 14-09-2020 r
j) opinii RIO o przedłożonej przez Wójta Gminy Walim informacji z przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2020 r.
Dane są udostępnione na stronie bip walim – Przetargi, Ogłoszenia < Dokumenty przebiegu i efektów kontroli oraz wystąpień, stanowisk, wniosków i opinii > zakładka RIO
5) dokonanie korekty w formularzu cenowym w SPOSOBIE KALKULACJI WYSOKOŚCI OPŁATY za uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym (L.P. 2) na: „Opłata z tytułu uruchomienia kredytu % od limitu kredytu x przewidywany limit 500.000 zł x 3 lata”
Nie wyrażamy zgody na korektę,
6) potwierdzenie, że kredyt będzie uruchamiany każdorazowo po podpisaniu nowej umowy kredytu w rachunku bieżącym,
Tak
7) potwierdzenie, że kwota opłaty za uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym w okresie obowiązywania obsługi powinna wynieść:
- w 2021 r.: 9/12 kwoty opłaty wyliczonej jako % od limitu x limit wskazany w umowie kredytowej,
- w 2024 r.: 3/12 kwoty opłaty wyliczonej jako % od limitu x limit wskazany w umowie kredytowej,
Tak
8) prosimy o udostępnienie informacji dot. wpływu covid na finanse Gminy:
- czy Gmina poniosła znaczące wydatki związane z pandemią (jeśli tak proszę o podanie rodzaju wydatków oraz łącznej kwoty wydatków),
Wydano 182. 312 zł. na zakup środków zabezpieczenia osobistego i dopłatę do transportu, pomoc dla szpitala kwota 29.570,- zł oraz dotację dla instytucji kultury w kwocie 25.000,- zł.
- wpływ covid na wpływy podatkowe jednostki (ulgi, udogodnienia dla przedsiębiorców itp.)
W 2020zwolniono z podatku od nieruchomości i transportu na kwotę 45.108 zł.
Na 2021 zwolniono z podatku od nieruchomości na I kw 2021 branże turystyczną szacowana kwota 72.000,- zł, oraz z koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży, szacowana kwota 34.924,10 zł
- ograniczenie planowanych wydatków majątkowych w związku z pandemią,
Wydatki zaplanowane są realnie do sytuacji
9) podanie przeciętnego salda na wszystkich rachunkach i lokatach Gminy i jednostek
objętych przetargiem za ostatnie 6 miesięcy,
2.787.327,- zł.
10) podanie przeciętnego wykorzystania kredytu w rachunku bieżącym w latach:
2020 nie korzystano
2019 82.072,49 zł
2018 86.250,89 zł
11) podanie informacji (za okres ostatnich trzech lat) jak często Zamawiający realizował przelewy w formie papierowej w przypadku awarii systemu elektronicznego lub łącz telekomunikacyjnych z przyczyn dotyczących Zamawiającego,
Nie było realizacji papierowej
12) prosimy o przesunięcie terminu składania ofert na dzień 12.03.2021 r. z uwagi na niewystarczający czas na podjęcie decyzji kredytowej.
Wyrażamy zgodę. Zamawiający przesuwa termin składania oraz otwarcia ofert, a także termin wniesienia wadium, na dzień 12.03.2021 r.
Jednocześnie zmienia się okres realizacji zadania: od dn. 01.05.2021 r. do 30.04.2024 r.
13)Prosimy o informację, czy Zamawiający przewiduje realizację wpłat /wypłat z formie zamkniętej, w bezpiecznych kopertach, w tym z możliwością udziału firmy konwojującej
Nie przewiduje realizacji wpłat/wypłat w formie zamkniętej
Wójt Gminy Walim
Adam Hausman
UWAGA !!! <dn. 03.03.2021 r.>
W związku z licznymi pytaniami Zamawiający informuje, że przesuwa termin składania i otwarcia ofert na dzień 12.03.2021 r.
Jednocześnie zmienia się:
- okres realizacji zadania na 01.05.2021-30.04.2024 r.
- termin związania ofertą na dzień 10.04.2021 r.
- termin wniesienia wadium na dzień 12.03.2021 r. godz. 10:00.
Ogłoszenia o zmianie ogłoszenia oraz zaktualizowana SWZ dostępne są w załączeniu u dołu strony.
KZ.271.1.4.2021 Walim, 01.03.2021 r.
ODPOWIEDZI NA PYTANIA DO SWZ
z dn. 26.02.2021 r.
1. Prosimy o potwierdzenie, że aktualnie nie toczy się przeciwko Zamawiającemu postępowanie egzekucyjne w kwocie wyższej niż 0,1% dochodów za ostatni rok budżetowy ani w kwocie wyższej niż 100 000 zł?
Nie toczy się postępowanie egzekucyjne.
2. Prosimy o potwierdzenie, że zobowiązania Zamawiającego z tytułu zaciągniętych kredytów nie są objęte restrukturyzacją i w ostatnim roku nie występowało przeterminowanie w ich spłacie w kwocie co najmniej 3 000 zł przez okres co najmniej 30 dni (jako restrukturyzację traktuje się zmianę warunków kredytu lub zawarcie nowej umowy spowodowane pogorszeniem się sytuacji finansowej Zamawiającego, gdy nastąpiło opóźnienie w spłacie powyżej 30 dni, a nowa umowa przewiduje wydłużenie terminu spłaty o co najmniej 90 dni, zmniejszenie oprocentowania, warunkową redukcję zadłużenia)?
Nie są objęte restrukturyzacją.
3. Prosimy o potwierdzenie, że aktualnie nie występują nieujęte w kwocie zadłużenia w sprawozdaniach budżetowych lub wieloletniej prognozie finansowej transakcje (instrumenty finansowe o charakterze ekonomicznym zbliżonym do kredytu, pożyczki lub poręczenia) wynikające ze:
- sprzedaży zwrotnej składników majątku komunalnego,
- leasingu zwrotnego składników majątku komunalnego,
- płatności ratalnej, dokonywanej przez okres dłuższy niż 12 miesięcy, za wykonane
dostawy lub zrealizowane usługi na rzecz Zamawiającego,
- kwoty długu wynikającej ze spłaty wierzyciela Gminy dokonanej przez osobę trzecią w
trybie określonym w art. 518 ustawy Kodeks cywilny (tzw. subrogacji) wraz z
restrukturyzacją zadłużenia, za wyjątkiem przypadku kredytu, pożyczki lub emisji
papierów wartościowych przewidzianych na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów,
- umów wsparcia udzielonych spółkom komunalnym realizującym zadania z zakresu
zadań własnych Gminy
- w kwocie wyższej niż 1% dochodów Zamawiającego za ostatni rok budżetowy
lub w kwocie wyższej niż 500.000 zł.
Nie występują.
4. Prosimy o informację czy Zamawiający w roku bieżącym i roku 2019 zaciągnął w innym banku zobowiązania kredytowe (w tym kredyt na pokrycie przejściowego deficytu)? Jeżeli tak, prosimy o wskazanie kwoty i przeznaczenia poszczególnych transakcji).
W 2019 r.
- BGK : pożyczka wyprzedzająca na sfinansowanie Modernizacji świetlicy wiejskiej w Zagórzu ŚL
w kwocie 412.543,- zł. spłacona 2020
- Bank Spółdzielczy Kąty Wrocławskie : kredyt krótkoterminowy na sfinansowanie deficytu budżetowego kwota 2.000.000,- zł, spłacony 2019
- Bank Spółdzielczy Kąty Wrocławskie: kredyt na sfinansowanie deficytu budżetowego kwota 2.000.000,- zł, spłata do 31 marca 2025 r.
W 2020 r nie zaciągano kredytów.
5. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający nie wprowadził ani nie wprowadzi zmiany budżetu lub wieloletniej prognozy finansowej (tj. głównie wskutek COVID-19) spowodowanej:
1) Zmniejszeniem dochodów o co najmniej 30% lub
2) Zwiększeniem wydatków (w zakresie niepokrytym pomocą publiczną) o co najmniej 30%
w stosunku do pierwszej uchwalonej uchwały budżetowej na 2021 r.
Nie wprowadzono zmian i nie planuje wprowadzenia zmian.
6. Czy Zamawiający wyraża zgodę do samodzielnego otwierania, zamykania rachunków o charakterze pomocniczym, dodawania i usuwania użytkowników, zamawiania kart oraz wszystkich innych czynności dostępnych, za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej?
W przypadku czynności zleconych Wykonawcy, Wykonawca będzie miał prawo pobrać opłatę zgodnie z aktualną Taryfą Opłat i Prowizji?
Tak.
7. W związku z zawieszeniem usługi negocjowanych lokat terminowych, czy Zamawiający wyrazi zgodę na odstąpienie od zapisów Przedmiotu Zamówienia rozdział III w zakresie: „możliwości inwestowania wolnych środków pieniężnych na lokatach jednodniowych” lub na zawieszenie tej usługi – do momentu jej wprowadzenia przez Wykonawcę.
Tak.
8. Czy Zamawiający dopuszcza dokonywanie wypłat gotówkowych na rzecz świadczeniobiorców OPS, za pomocą kart płatniczych, w tym kart typu przedpłaconego, bezpłatnie w bankomatach Wykonawcy?
Tak.
Wójt Gminy Walim
Adam Hausman